Kapitel 3.

 
Kimberlys P.O.V. 
 
Tanken utav att jag har minnesförlust är ingen rolig tanke. Jag minns knappt något som hände den dagen jag var med i olyckan förutom att jag höll på att skada mig själv och att jag tjaffsade med någon i mobiltelefonen. INGET annat kommer jag ihåg ifrån den dagen. En del minnen ifrån min barndom kommer jag också ihåg .. Men jag vill komma ihåg allt bra ifrån mitt liv, och inte det dåliga. 
 
Jag sitter i köket med min kopp med kaffe och kollar ut genom fönstret när det ringer på dörren. Jag ställer ner kaffekoppen på bordet och går med sakta steg till dörren och öppnar den och kollar på den främmande tjejen som håller i ett par underbart fina blommor. 
Hi Kim! Säger hon glatt och kramar om mig. How are you? 
Jag biter ihop utav smärtan som hugger till vid revbenen. 
- Four broken ribs and memory loss .. Svarar jag fundersamt. Who are you? 
You don't remember me? Säger hon och kollar sorgset på mig medans jag skakar på huvudet. I'm your bestfriend Amanda. 
Oh okey, come in! Säger jag tveksamt och släpper in henne. 
Hon ler och går in och tar av sig sina vita rena converse och hänger upp jackan. 
This is your favourite flowers .. Säger hon och sträcker fram blombuketten mot mig och jag tar emot dom vackra blommorna. You've always liked them since Liam came home with that kind of flowers to you when you had been together for six months.
- Oh .. thank you. They are very beautiful! Säger jag och luktar på blommorna. For how long have me and Liam been together? 
- For a year and a few months I think. Svarar hon och ler smått. You don't remember him, right? 
Jag kollar upp på henne och möter hennes gröna ögon och skakar sakta på huvudet. 
I can't remember anything right now.. Mumlar jag. Except that I was arguing with someone in my cell phone. 
Oh .. Säger hon nästan lite ledset. You and I were together almost every weekend. We went shopping, had coffee and stuff like that.. 
Okey .. And your name is Amanda? Frågar jag och granskar den främmande tjejen från topp till tå. I'm sorry if I doesn't remember anything .. 
Yes, my name is Amanda. Svarar hon och ler. It's cool. I just want you to remember something. 
Jag nickar och tar upp min blommiga kaffekopp ifrån bordet och ställer in den i diskmaskinen. Till blommorna hittar jag en fin rosa vas som står uppe i ett skåp. Jag tar ner vasen och fyller den med vatten och ställer ner blommorna i vasen sedan ställer jag ner den på köksbordet. 
They are really beautiful.. Säger jag och kollar förtjust på blommorna. 
So shall we go for a coffe? Frågar Amanda och ler. Only if you want. 
Yes, sure. Svarar jag glatt och går ut till hallen och knyter på mig mina vita converse och tar på mig min kofta. 
 
 
Liams P.O.V. 
 
Det går folk överallt i shoppingcentrumet. Jag kollar mig snabbt omkring och ser Louis inne på en klädaffär. Jag går snabbt dit och drar honom lätt i armen. 
Liam? Säger han förvånat. What are you doing here? 
I'm going to buy something to Kimberly, but I don't know what. Svarar jag lågt. Can you please help me? 
- Yes of course man! Säger han och ler. 
Vi går och kollar bland dem olika affärerna. Jag hittar ingenting jag skulle kunna tänka mig köpa till henne. Tillslut går vi in i en smyckesaffär och jag står och kollar på alla halsband. 
I've always wanted this necklace.. Säger jag tyst och jag ser hur Louis kollar på mig. 
What? Utbrister han och skrattar till. 
Yes, Kim told me that once. Säger jag och ler. That she wanted this necklace. 
Oh okey. Säger han och kollar på dom andra halsbanden. Buy it! 
Jag tar halsbandet och går mot kassan och betalar det. Kassörskan lägger ner halsbandet i en påse och sträcker ut den till mig.
Thank you. Säger jag och hon ler nervöst. 
Did you see how nervous she looked? Viskar Louis fram och slår till mig på armen. 
Yes I did! Säger jag och skrattar till. But I have Kimberly. 
I didn't said she was your girlfriend? Säger han ironiskt. 
Jag fnyser till och går mot utgången med Louis gåendes bredvid mig. Jag stannar till när jag ser Kimberly och hennes bästavän Amanda sitter inne på Starbucks och drar med mig Louis dit. 
Amanda and Kimberly is here. Viskar jag mumlandes när vi går in genom dörren. 
Vi båda kollar bort mot tjejerna och jag möter Amandas blick som vinkar åt oss att komma dit. 
Hi girls! Säger jag och ger Amanda en puss på huvudet och hon fnissar till och kollar på Amanda. So anything new you remember? 
A little .. Säger hon innan hon fortsätter berätta. Amanda came by with my favorite flowers and she has told some memories for me. 
That's great! Säger jag och tar upp halsbandet i handen och sträcker fram det till Kimberly. You've always wanted this necklace, so I bought it for you. 
It's so beautiful! Utbrister hon förvånat och kollar upp på mig. Thank you Liam! 
And .. who's that? Säger hon och kollar underligt på Louis. 
I'm Louis. Säger han och sträcker fram handen och hälsar på Kimberly. I'm Liam's bestfriend. 
Nice to meet you Louis. Säger hon och ler. Have we met before? 
- Yes we have.. Svarar han och kollar ner på henne. Many times. 
Oh, okey. Säger hon och dricker upp det sista utav sitt kaffe. 
Let's go home. Säger jag och hon nickar. 
Bye Amanda and Louis. Säger vi båda och ler. 
Den här tjejen är mitt allt. Även om hon inte kommer ihåg mig så bra, så älskar jag henne ändå. 
____________________________________________________________________________________________Nu är kapitel 3 uppe .. Kommentera vad ni tycker. 
2+ kommentarer till nästa kapitel! :) 
- Malin
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Lisa

Meeer :D

2013-06-24 @ 23:46:17
Fanny

Mer tack

2013-06-24 @ 23:50:58
sandra you know ;)

fortsätt att skriva flicka lilla :) HAHA

2013-06-27 @ 00:17:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

doyouremembermeff.blogg.se

Hej! Jag heter Malin och är 14 år. På den här bloggen ska jag skriva en fanfic om One Direction som heter "Do you remember me?" och jag har fått inspiration till fanficen ifrån filmen "The wow" ("älska mig igen"). Hoppas ni kommer läsa den :)

RSS 2.0